Thursday, September 18, 2014

Tutorial update status guna Buffer

Hari ni saya baik hati nak buat tutorial
Tutorial update status di FB guna aplikasi Buffer
Kita boleh set tarikh dan masa untuk status tu keluar pada FB kita
So kalo hari ni buat status set untuk esok,
Esok la baru status tu keluar di FB..
So esok tu ada la masa lebih untuk masak, basuh kain, golek2 dengan anak2, dll..
Kalau kawan2 bekerja elok la guna Buffer ni..
Tak perlu lagi tengok jam atau set alarm untuk update status!
v
v
v
v
Mula2 taip je Buffer di google
v
v
v
Kemudian ikut je arahan dia suruh install.
Download yg belah kiri utk install di PC (dia tulis ios rasanya)
Saya dah install so dia terus keluar cenggini
Boleh click log in with FB
v
v
v
Lepas tu dia keluar macam ni, click je share something!
v
v
v
Ikut je 3 step yang saya tulis di gambar tu
v
v
v
Dah siap 3 step tu akan keluar macam ni..
Click Schedule post, ubah tarikh dan masa...
Dah siap click Schedule!!
v
v
v
Tadaaaa.. inilah hasilnya!
Boleh cek masa di belah kiri.. kalau nak ubah click je..
Kalo tak puas hati boleh edit status.. click belah kanan
v
v
v
Ha, setakat tu je.. Senang kan?
Meh bagi saya upah..
Upahnya, doakan saya naik Supervisor bulan September ni dengan 3000guv..
Hik3x..
~Master Mariah_Smile to be~

1 000 org yg bertuah:

Unknown said...

assalamualaikum..nak tanya still boleh pakai ke buffer.com tu saya buat tak boleh lah..email saya treenea4u@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design By Nurul Aini | For ~~ 2013 ©| Resolution: 1366 x 768px | Best View: Google Chrome