Wednesday, December 24, 2014

Kebaikan Mandi Air Sejuk

Siapa tak suka mandi pagi2, lagi2 kalau air tu sejuk? Saya dulu tak suka mandi pagi, sebab sejuk sangat. Kalau mandi pun sebab terpaksa hihi.. Sebenarnya bagus mandi sebelum subuh ni taw. Sangat berkesan utk awet muda.

10 Kebaikan Mandi Air Sejuk
------------------------------------
1. Meningkatkan Imunisasi Badan
2. Melancarkan aliran darah
3. Mengawal suhu badan
4. Membantu untuk Kurus / Meningkatkan Metabolisma badan
5. Mengurangkan Tekanan Perasaan
6. Meningkatkan Pergerak Cecair Limpa
7. Menguatkan Pernafasan.
8. Menjadikan Kulit dan Rambut lebih Sihat
9. Meningkatkan Tenaga
10. Meningkatkan Penghasilan Hormon.
11) Mandi air sejuk boleh membantu sistem peranakan. Sistem peranakan lelaki tidak boleh terdedah kepada panas yang berlebihan, sperma akan berkurang dengan peningkatan suhu. Lelaki yang mandi air panas selama 30 minit setiap hari untuk 3 minggu akan mengalami ketidaksuburan bagi tempoh 6 bulan. Mandi air panas boleh mengawal sistem endokrin.

Tuesday, December 23, 2014

Masalah cepat kuruskan badan

Kalau obesiti macam2 masalah akan datang kan. Masalah kesihatan lah, susah nak cari saiz baju lah. Selalu kena tempah khas sebab teringin nak pakai. Tengok orang pakai cunnn je, tapi tu la kos tinggi nak tempah khas.

Kalau badan gemuk, macam2 masalah kesihatan yang datang. Lutut sakit. Nak beribadah pun susah, nak bersukan apetah lagi. Boleh sakit pinggang jugak sebab span kita dah kurang sebab bawa tekanan pada badan. Lepas tu boleh kena diabetes lah, darah tinggi lah. Hm, macam2.

Sebab tu saya suka cadangkan ambil Herb lax dan alfalfa untuk buang toksin. Lepas buang toksin baru la badan kita senang nak serap nutrien. Boleh ambil Lecithin dan Omegaguard juga untuk bakar dan buang kolestrol tak jahat.

Lepas dah buang segala yang tak perlu barula bina otot pulak. Ada 2 pilihan nak cinch atau ESP. Kalau nk kulit cantik sekali makanlah ESP. Tapi kalau nak lagi cepat kurus kena makan cinch la sebab boleh bakar lemak skali.

Kedua2 ni boleh buat replacement meal. Pagi2 makan ni je tak yah dah cari breakfast. Sama je beli breakfast dan beli ni. Harga lebih kurang je untuk sarapan. ESP dan cinch lagi bagus makan sebab takde kolestrol, boleh pulak bagi kulit kita cantik dan kuruskan badan.

Selain tu, supplement2 ni pun boleh bagi tenaga juga. Takde la melepek letih je bila diet. Kurangla sikit ngantuk masa bekerja tu.

Oh ye, semua yang saya cadangkan ni vitamin bukan sintetic taw. Semuanya semulajadi. Selamat dan tak payah risau kesan sampingan. Husband kawan saya dulu memang berbadan besar. Dalam masa 4 bulan turun 10 kg. Alhamdulillah, berkat kesabaran dan tak putus asa makan vitamin. Apa pun semuanya atas izin Allah. Kita usaha kan. Semoga supplement ni asbab untuk jadi kurus dan cantik.

Husband kawan saya ni makan vitamin seperti berikut:
Pagi:
Cinch satu sudu. Dia makan cinch je waktu pagi.

Tengahhari:
3 Biji lecithin sblm mkn.
3 Biji alfalfa dan 1 Biji omega lepas mkn

Malam:
Sama dgn tgh hari.

Dia mkn lunch nasi dan lauk tp kadar sederhana.

Malam roti wholemeal dgn sayur.

Exercise badminton 3 kali seminggu

Hasilnya dalam masa 4 bulan turun 10 kg. Alhamdulillah. Nak kurus seperti beliau? Jom dapatkan khidmat nasihat saya di 017-3065200. Boleh wassap juge ;)

Monday, December 22, 2014

Petua Merancang Jantina anak perempuan lelaki

Dah ada 2 orang anak perempuan of course la nak anak lelaki pula kan. Tapi lelaki atau perempuan tu Allah yang tentukan. Kita hanya boleh merancang dan berusaha. Kawan saya setiap tahun mengandung dan keenam-enam orang anaknya lelaki. Sekarang dia mengandung lagi dalam misi berusaha untuk mendapatkan anak perempuan. 
 
Saya nak share perkongsian Petua Merancang Jantina Oleh Pakar Sakit Puan Dr Hamid Arshat: Menurut Dr Hamid Arshat, petua yang diberikan ini tidak boleh dijamin 100% keberhasilannya..Mungkin dengan izin Allah s.w.t.anda akan mencapai 70% kejayaan..

Menurutnya lagi sebenarnya benih lelaki menjadi penentu jantina bayi kerana benih-benih tersebut ada yang membawa keromosom X dan Y..Sedangkan telur/benih isteri hanya membawa keromosm X..Bergantung mana yang bercantum – XY (anak lelaki) – XX (anak perempuan)..

Secara jelasnya begini,jika sperma yang mengandungi kromosom x bercampur dengan ovum yang hanya mempunyai kromosom x,maka hasil percantuman ini,janin akan mempunyai kromosom xx(anak perempuan)

Tapi jika sperma yang mengandungi kromosom Y yang bercampur dengan ovum yang merupakan kromosom X maka dari percantuman ini,janin yang terhasil adalah kromosom XY(anak lelaki)

Ciri-ciri benih lelaki berbeza – benih Y lebih cergas dan laju begerak tetapi lebih cepat mati berbanding dengan benih X yang lambat bergerak tetapi hidup lebih lama..Benih Y lebih tahan dalam cecair yang beralkali ,sedangkan benih X lebih tahan dalam cecair asid..

Petua Untuk Mendapatkan Anak Lelaki sila ikuti garis panduan berikut:

1.Anda perlu menjauhkan Makanan yang asid seperti buah-buahan limau,nanas,mangga,cuka dan minuman bergas selama 2 bulan sebelum mencuba.. Makanan laut adalah digalakkan,zat-zat logam kalsium dan magnesium juga diperlukan..

2.Persetubuhan pada waktu subur iaitu pada hari penetasan telur isteri(ovulation)adalah penting.

3.Menukarkan cecairan faraj kepada beralkali dengan melakukan ‘douching’ atau basuh dalam faraj dengan satu alat khas.20 ml.Air bikarbonet dimasukkan kedalam faraj lebih kurang 2 jam sebelum mengadakan persetubuhan..Cecair bikarbonet (sodium bicarbonate ) boleh dibeli dari farmasi..

4.Kaedah suntikan benih lelaki ( artificial insemination) setelah air mani suami menjalani proses ‘layering’,atau menjalani rawatan bayi tabung uji (IVF) dan dipilih embryo yang telah disahkan lelaki untuk dimasukkan kedalam rahim.Kedua-dua kaedah tersebut tidak dibolehkan jika hanya untuk tujuan mendapatkan anak lelaki..Tetapi diperbolehkan jika sabit ada penyakit baka bila melahirkan anak perempuan..

Petua Untuk Mendapatkan Anak Perempuan sila ikuti garis panduan berikut:

1.Digalakkan memakan makanan yang berasid seperti limau,asam,nenas,cuka,air minuman bergas dan lain lain.Pantang memakan makanan laut..

2.Persetubuhan dilakukan lepas habis haid,selang sehari,sehingga hari penetasan telur isteri (ovulation).Jangan bersetubuh selama 5 hari mulai dari hari ovulation, yang boleh dikesan dengan ujian-ujian subur..

3.Melakukan ‘douching’ dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) 2 jam sebelum persetubuhan dilakukan..

Pesan Dr Hamid Arshat:

“Kita hanya merancang,Allah swt yang akan menetukan..Allah yang memberi rezeki kepada manusia dan setiap pemberian Allah kita terima dengan syukur Alhamdulillah,dan ia mengandungi hikmat dan nikmat yang tertentu”

Walaupun merancang jantina itu daharuskan dalam islam,namun suka untuk saya mengingatkan kepada anda beberapa perkara,seperti berikut:-

1.Jika anda merancang jantina anak tetapi ditakdirkan anda mendapat sebaliknya maka terimalah ketentuan Allah itu dengan redho dan dengan penuh kesyukuran..Ingatlah berapa ramai pasangan suami isteri yang inginkan anak dan sudah bertahun berkahwin tetapi masih tidak direzekikan zuriat..Anda sangat beruntung kerana masih diberi oleh Allah zuriat.

2.Walaupun Doktor telah memberi petua-petua untuk mendapatkan jantina anak yang anda inginkan tapi ingat Doktor bukanlah Tuhan yang boleh menentu dan memastikan jantina anak,mereka hanya berkongsi petua atau tips sebagai jalan ikhtiar,yang menentukan jantina adalah Allah..Jangan sampai anda beri’tiqad bahawa Doktor adalah penentu jantina anak yang bakal dilahirkan..Rosak akidah.
 
3.Jika anda telah megambil keputusan memilih(merancang) jantina anak dengan melakukan petua-petua yang Doktor sarankan seperti di atas,ini bermakna kekerapan untuk anda berjima'(bersetubuh) dengan pasangan anda adalah kurang..
Kesan dari kurang melakukan hubungan intim(bersetubuh) kerana ingin merancang jantina ialah:-

-kemungkinan akan berlaku tekanan perasaan dan psikologi kepada anda dan pasangan

-Mengurangkan kebarangkalian untuk si isteri hamil..Oleh itu,daripada merancang jantina lebih baik merancang untuk hamil..

Saturday, December 20, 2014

Diet turun berat badan kurus

Kawan saya haritu beratnya 120kg. Sekarang dah turun 114kg. Alhamdulillah, baru 2 minggu lebih. Katanya kalau nak diet, kita perlu support yang kuat dari family dan orang sekeliling. Ni saya coretkan pengalaman beliau:
Pengalaman saya sendiri, sejak badan makin naik, macam-macam penyakit timbul, datang tanpa dijemput. Mula-mula saya kena bedah untuk WPW Syndrom, suatu penyakit jantung. Kemudian untuk bisul pula (saya boleh tunjuk parut bedah kalau tak percaya). Paling teruk, pernah doktor hampir-hampir nak batalkan pembedahan saya sebab berat badan naik, nasib baik berat saya cukup pada paras maximum.
Sejak dari pembedahan kedua saya tu saya serik dah. Nekad dah nak kurus. Sekarang saya dah amalkan suppliment kurus yang sihat dan penuh zat nutrisi. Selain tu saya dah amalkan pemakanan sihat dan senaman untuk bantu penurunan berat badan dengan sihat.
Selain kurus, suppliment ni juga bantu mencuci toxin dalam badan, yang selama ni duk ganggu kesihatan sampai berat badan naik. Suppliment ni juga bantu membina kembali otot-otot badan dan bekalkan zat-zat nutrisi yang cukup untuk keperluan badan.
Saya sekarang tengah dalam Fasa Platue penurunan berat ni. Platue tu, fasa berat segan nak turun. Ada kaedahnya nak turun. Cuma nak jelaskan, pada masa yang sama boleh nampak perubahan fizikal.

Makan penting taw untuk kurus. Jangan skip makan. Jangan makan banyak. Makan sikit2. Tapi tenghari wajib amek nasi! Kenapa makan penting untuk kurus? Sebab kita nak metabolisma kita stabil. Paling penting, kita kena tahu tentang badan kita. Kadar metabolisma, dan kadar makanan yang kita perlu.

Iya saya juga exercise, sebab nak cepat kurus. Penting exercise sebab saya nak kurus dengan sihat. Bukan kurus semata-mata. Paling penting kena:
1. Elak santan.
2. Elak bergoreng/ minyak
3. Kurangkan manis
4. Kurangkan garam
5. Jangan timbang berat sokmo hihi..

Suppliment/ pemakanan yang saya amek sekarang:

Pagi:
Makan roti wholegrain.
Alfalfa 3 biji
Vita-Lea 1 biji
Zinc complex 1 biji

Minum pagi:
ESP atau roti wholegrain.
Apa-apa yang ringan dalam kuantiti sikit. Untuk kasi kurang terasa nak makan.

Makan tengahari:
Nasi + Lauk + Sayur

Minum petang:
Apa-apa yang ringan dalam kuantiti sikit. Untuk kasi kurang terasa nak makan.

Malam:
ESP atau roti wholegrain.
Apa-apa yang ringan dalam kuantiti sikit. Untuk kasi kurang terasa nak makan.
Alfalfa 3 biji

Dan herb-lax 2 atau 4 biji, 3 kali seminggu.

Nak turunkan berat badan juga? Hubungi saya Mariah_smile 017-3065200.

Friday, December 19, 2014

Kekurangan oksigen dalam darah bahaya tak?

Kalau kurang oksigen dalam darah bahaye tak? Bila kurang oksigen biasanya akan jadi:
-sesak nafas
-gelisah
-sakit kepala &
-tekanan darah tinggi

Kekurangan oksigen dikenali sebagai Hipoksemia (kadar oksigen dalam darah rendah). Biasanya kekurangan oksigen dalam darah disebabkan oleh:
- athma
- gangguan paru-paru &
- kekurangan zat besi

Cara nak tingkatkan oksigen dalam darah antaranya seperti berikut:
-bersenam
-transfusi darah
-supplemen vitalea, oste, ESP, vitamin c dan vitamin e
-kurangkan makanan berlemak
-makan buahan dan sayuran yang kaya dengan calcium, magnesium, vitamin c dan vitamin e.

Mana nak dapatkan supplemen untuk atasi kekurangan oksigen dalam darah seperti vitalea, oste, ESP, vitamin c dan vitamin e tu? Saya ada jual. Boleh pos seluruh Malaysia. Kalau nak ambil sendiri di kawasan Banting atau kawasan UPM Serdang.

Boleh hubungi saya 017-3065200!

Tuesday, December 16, 2014

Petua hilangkan Pedih Mata Terkena Cili

Selalu kalo tumbuk sambal belacan, mata terpercik cili.. pedih oooo. So ape nak buat?

Petua 1: Ambil sejemput garam, letakkan terus ke lidah dan kemam. Rasa pedih mata akan beransur hilang!

Petua 2: Basuh kaki. Kalau mata kanan yg pedih, basuh IBU jari kaki kiri dan kalau mata kiri yang kena, basuh IBU jari kaki kanan. Jangan basuh mata nanti pedihnya merebak.

Petua 3: Paling senang buat, bila mata terkena cili, baca selawat, sapu mata dengan hujung rambut kita sendiri. Gosok 3 kali dengan hujung rambut. Kalau lelaki atau perempuan yang rambut pendek macam mana?

Petua 4: Bila mata terkena cili, ambil kelambu.. Gosok kat mata yang terkena cili tu tadi.. insyaAllah sakit akan berkurangan.

Hm, ada cara untuk elakkan mata terpercik cili.. Antaranya pakai google hihi.. atau pakai topi keledar.. Susah sangat bungkus kepala dengan plastik. Tapi bahaya sikit sebab ada kes kanak2 lemas dalam beg plastik. Memangla bukan kanak2 yang tumbuk cili, tapi apa yang kita buat anak ikut kan.

Boleh juga masa tumbuk lada tu letak sedikit garam. Tapi macam kurang sesuai sebab belacan dah masin kan.. So cuba letak gula masa tumbuk cili. Saya bubuh gula. Prevent is better than cure, right?

Monday, December 15, 2014

Kaitan Roger Barnett dengan Basic H

Siapa kenal Roger Barnett? Roger Barnett ni orang yang sangat penting. Walaupun beliau bukan artis di Malaysia ni, dalam majlis yang beliau hadir mesti beliau dikejar oleh peminat-peminat beliau. Nak selfie lah, autograf lah, nak sembang2 lah dll..

Roger Barnett ni adalah orang yang beli Syarikat Shaklee. Nak tahu tak, beliau beli Shaklee kerana Basic H? Basic H ni antara salah satu sebabnya lah.

Pada suatu masa dahulu, salah seorang anak Roger Barnett alahan alergik detergent. Masa tu la beliau start guna Basic H. Alhamdulillah anak beliau sembuh dari alahan dan beliau terus membeli 1 set produk Get Clean. Kejadian ini menambahkan keyakinan beliau untuk beli syarikat Shaklee.

Kisah yang diceritakan semula oleh en Azmi ni ada dalam youtube.. Dalam Opray Winfrey Show.
Oprah Showcases Shaklee Get Clean: http://youtu.be/IOWmrCGEIhg Roger Barnett muda sangat masa ni.. tengokla. Spencer pun masih kanak-kanak lagi.

Nilah Basic H yang dimaksudkan tu..




Bestkan Basic H ni. 1001 kegunaan. Produk 1st yang saya beli pun Basic H ni la. Setahun baru habis sebotol tu. Jimaaaaatttttt sangat.

Berminat nak cuba? SMS/Wassap 017-3065200 sekarang!

Friday, December 12, 2014

Kuasa tips bisnes berjaya

Saya nak kongsikan 10 kuasa tips bisnes.. Amalkan kesepuluh2 ni insyaAllah mudah mencapai kejayaan. Jom kita amalkan sama2..

1) Kuasa bersyukur.
-Lihat pada apa yang ada barulah kita bersyukur. Jangan dikenang apa yang tiada nanti kita kufur.

2)Kuasa memberi
-Orang kaya bukanlah terletak kepada berapa figure wang yang dia ada, tetapi orang yang kaya adalah orang yang boleh memberi walaupn sedikit.

3) Kuasa fokus.
-Switch fokus kita segera dan terus maju kehadapan. Hidup ini terlalu singkat untuk melayan emosi semalam. Sedangkan banyak perkara bermanfaat yang kita boleh kongsi untuk ramai orang lain yang memerlukan kita.

4) Kuasa impian
-Antara kunci kejayaan adalah dengan membina impian. Dengan membina impian, seterusnya menulis motivasi & berdoa untuk mencapainya.. tanpa memerlukan wang.

5) Kuasa bertindak
-Your life does not get better by chance, it getd better by change.
-Stop thinking of a million ways of not being able to do something. Start thinking of the 1 way you can do it.
-The best way of learning is by doing.

6) Kuasa karakter.
-Tiada sesiapa dalam dunia ini menghalang kita dari mencapai segala impian kita melainkn diri kita sendiri.
-Stop saying 'i can't'. You can. You just chose not to.

7) Kuasa emosi.
-Setiap sesuatu yang berlaku terutamanya perkara yang kita tidak sukai, menyedihkan atau mengecewakan sebenarnya mempunyai hikmah & pengajaran.

8) Kuasa kerjasama berkumpulan.
-Gagal untuk berkomunikasi adalah salah satu kunci kegagalan dalam memimpin sesebuah organisasi.

9) kuasa sumbangan.
-Nikmat atau rezeki yang berkat adalah yang boleh dikongsikan dengan orang lain. Contohnya ilmu, bakat, kemahiran & pengalaman.

10) Kuasa sikap.
-Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah.
-It hurt to run but it pains me so much more to stop.

Sekian sahaja.. tak pasti kawan saya dapat dari mana tips ni. Rasanya dari Datuk Azizan Osman. Yang bermanfaat saya nak kongsikan untuk semua, insyaAllah..

Sunday, December 7, 2014

Petua cara mudah kopek kerang


Sedapnya makan kerang cicah cili kicap!! Tapi kadang2 ada kerang yang susah nak dikopek. Kalau yang susah kopek tu kerang yang besar, usaha jugak banyak kali nak kopek kan.. Saya kopek guna sebelah tangan je, tangan kanan. Cara ni ayah saya yang ajar. So tangan kiri boleh garu2 kalo ada nyamuk gigit ke, kan hihi.

Ada cara mudah taw nak bagi kerang mudah dikopek. Bolehla pilih mana2 cara yang berkenan di hati. Antaranya:


1. Nak mudah terbuka senang je, rebus air sehingga mendidih dulu, kemudian baru letak kerang..cepat la terbukanya kerang nanti.

2. Jangan rebus lama sangat.. masa rebus tengok kerang dah terbuka tu, dah boleh tutup api.. Kalau rebus lama sangat nanti susah nak kopek

3. Semasa hendak rebus kerang tu campurkan sedikit minyak masak dalam anggaran satu sudu makan. Dengan cara ini, kulit kerang itu akan terbuka sedikit dan mudahlah anda mengopek dan mengeluarkan isi kerang tu.



Itu sahaja Petua cara mudah kopek kerang. Boleh la try nanti. Petua mudah2 je ni.

Saturday, December 6, 2014

Petua cara mudah bersihkan kulit kerang

Siapa suka makan kerang? Saya sangat2 suka makan kerang. Dulu kalo makan kerang mesti gatal2 badan macam diserang nyamuk gitu.. Mungkin kerang tu dah tak elok (tapi org lain makan okey je) atau saya yang alergik kerang? Hahaha. Jenuh nak tahan garu. Tu kisah 2 tahun dulu la. Sekarang tak gatal2 dah.

Kerang yang dijual warnanya gelap. Nak masak perlu bersihkan sampai putih berseri tak? Ada sape2 nak jawab? Sebelum ni saya gaul2 ramas2 gitu banyak kali, buang airnye, ramas lagi dan lagi pastu terus rebus. Rupa2nya ada petua cara mudah untuk bersihkan kerang. Ni hasil saya facebookwalking, ramai kawan2 share petua. So saya compile kan seperti berikut, bolehla pilih mana2 petua membersihkan kerang yang dirasakan mudah.

 Cara 1:Ambil beberapa batang serai lalu ditumbuk tetapi jangan sehingga hancur. Rendam dengan air sama cukup dengan kerang. Gaul dengan tangan. Biarkan selama 10 minit dan toskan. Anda akan dapati kulit kerang akan lebih bersih. <<< Kalo ada serai la kan. Saya dah tanam serai kat belakang rumah, import dari Ipoh. 3 rimbunan dah.

Cara 2: Ambil beberapa batang pelepah pisang dan sedikit daunnya lalu digosokkan pada kerang. InsyaAllah kerang cepat cuci dan isi kerang lebih enak rasanya. <<< Pokok pisang saya tak sempat tinggi, baru tumbuh 2-3 daun dah dihancurkan oleh monyet. Sadissss sangat.

Cara 3: Gaul dengan daun ubi. ramas2kan... bersih jugak. <<< pokok ubi saya senasib dengan pokok pisang huhu.

Cara 4: Guna daun betik pun boleh putih bersih. <<< Pokok betik baru tumbuh sejengkal, tapi tiba2 hilang. Kene kacau dengan monyet jugak kot.
 
Cara 5: Gaul kerang dengan hampas kelapa dan biarkan sejam dua. Kulit kerang akan putih bersih. <<< Ni kalau ada kelapa la kan. Kat rumah ni saya guna santan kotak je untuk masak.

Cara 6: Basuh dengan bawang putih yang ditumbuk pun boleh. <<< Ha, petua ni senang.

Cara 7: Rendam dengan air beras untuk bersihkan kerang. <<< Petua ni pun senang juga.

Cara 8: Rendam asam keping pon boleh...dalam setengah jam gitu... putih bersih kerang. <<< Petua ni saya suka. Nanti boleh cuba.

Cara 9: Rendam kerang guna garam. <<< Petua ni pun senang. Kena beli 2 jenis garam la. Garam halagel untuk masak, garam yg murah2 untuk cuci kerang.

Siap.. Ni je petua cara bersihkan kerang yang kawan2 saya share dalam facebook. Kalau ada petua lain bolehla share di komen entry ni. Nak tahu cara mudah untuk kopek kerang? Nantikan entry seterusnya.

Friday, December 5, 2014

E-book Percuma Petua Berhenti Merokok

Anda seorang perokok? Atau suami anda seorang perokok?
Tak tahu dah bagaimana cara nak bagi berhenti merokok?


Ketahui PETUA BERHENTI MEROKOK DALAM MASA 3 MINGGU. 
Cuba SEHARI shj rokok dah TERASA PAHIT.

Nak tahu caranya?
Mudah je, sila pm Mariah_Smile atau wassap 017-3065200..

Saya akan membantu anda atau orang yang anda sayang BERHENTI MEROKOK!

Rasa macam nak buat E-book Percuma Petua Berhenti Merokok la ;)

Thursday, December 4, 2014

Berhenti merokok atau mati pucuk

Anda merokok dan mempunyai tekanan darah tinggi? Pada masa yang sama anda mempunyai berat badan berlebihan? Pesanan ini khas ditujukan untuk anda!
Ops.. Anda berisiko untuk mati pucuk taw! Mati pucuk tu apa sila google okey? 

Jika anda sayang keluarga anda, sayang orang disekeliling anda, sayang orang yang ambil berat tentang anda, sila lah berusaha untuk berhenti merokok. Mereka bahagia melihat anda sihat sekarang, tetapi mereka akan derita melihat anda sakit 10 tahun, 20 tahun atau 30 tahun yang akan datang disebabkan anda merokok!

Ketahui cara mudah untuk berhenti merokok dalam masa 3 hari shj. Ramai dah cuba dan berjaya ucap bye2 pada rokok. Isteri pun makin sayang. 

Hubungi saya di wassap 017-3065200 sekarang!

Wednesday, December 3, 2014

Perokok tegar berhenti merokok

Merokok boleh menyebabkan kanser kan? Tapi sebenarnya merokok boleh menyebabkan anda menghidap penyakit jantung, paru2 dan pelbagai jenis kanser lagi. Kanser mulut, paru-paru, kanser hati, pankreas rosak dll..

Kesannya bukan esok, tapi selepas 10 tahun, 20 tahun atau 30 tahun anda menghisap rokok. Bukan saya cakap, tapi Surat Khabar ni yang cakap hihi. Bersedia untuk menghidap penyakit2 tu? Kalo tak nak ada penyakit2 tu kena la berhenti merokok kan..
Dah cuba macam2 cara nak berhenti merokok tapi masih merokok? Jangan risau. Saya ada solution untuk masalah anda. Ramai perokok tegar sudah berhenti menghisap rokok dan hidup lebih sihat dan hensem bersama keluarga tersayang!

Hubungi saya wassap 017-3065200 sekarang!
Anda mampu mengubahnya!

Tuesday, December 2, 2014

Perokok tegar berjaya berhenti merokok

Pernah nampak gambar ni? MasyaAllah, gelap dan hitam gambar belah kanan. Gambar belah kiri cantik, bersih je. Macam ni lah gambaran organ paru-paru perokok tegar dan bukan perokok. Ngeri je kan sampai macam tu punya gelap.
Sangat berbeza.. Anda pilih yg mana?
Perokok tegar pun boleh berhenti merokok selepas cuba 1 produk hebat ni.. Bukan seorang je yang berjaya, dah ramai yang berjaya berhenti merokok!

Hubungi Mariah_smile, wassap 017-3065200 utk maklumat lanjut..
 

Wednesday, November 26, 2014

Penawar Buasir teruk sehingga keluar darah

Arghhhh.. kene buasir lagi!! Tak tahan dah sakitnye ni.. Nak tidur pun susah. Kalau dah kena buasir tu, lepas magrib buang air sampai pukul 1.30 pagi pun masih sakit sangat lagi, sampai tak boleh tidur dibuatnya.

Oh, rupa2nya lelaki pun ada buasir. Customer saya ni lelaki. Katanya ramai je lelaki yang kena buasir tapi jarang yang nak mencari penawar buasir.. Katanya dulu dah pernah kene buasir, makan produk xxxxe tapi sekarang macam tak berkesan. Lepas tu try xxA pulak, dah seminggu tapi masih tak baik2 lagi.

Hm, saya ingatkan buasir ni perempuan je selalu kena. Perempuan kan selalu kena buasir selepas bersalin. Dah la sakit bersalin, sembelit, pastu buasir pulak. Seksa okey! Sebab tu dalam set bersalin kita mencegah daripada kena buasir dengan Ostematrix dan zink. Ostematrix untuk melawaskan (melembutkan najis), manakala zink untuk menyembuhkan luka dalaman.

Berbalik kepada customer tadi, saya cadangkan ambil set buasir yang terdiri daripada Zinc, Ostematrix dan Omega.

Selain 3 vitamin di atas, boleh juga telan 6 biji Garlic Plus semasa buasir teruk. Garlic kan bagus untuk luka2. Selain tu boleh juga ambil Alfalfa dan Herblax supaya najis lebih lembut dan senang membuang air besar. Najis lembut mengurangkan risiko cedera kat situ serta mengelakkan buasir menjadi lebih teruk.

Berapa lama buasir boleh sembuh? Rata-rata feedback yang saya dapat dalam 3 hari buasir menjadi kecut dan tak sakit dah.. tak lama lepas tu sedar2 je buasir dah sembuh sepenuhnya. Alhamdulillah. Ni salah satu testimoni:
Tips mudah untuk elakkan sembelit serta buasir berulang:
+ Minum air lebih dari biasa. Kalau biasa minum 2 liter, kali ni minum 3 liter air.
+ Banyakkan makan buah2an dan sayur2an.
+ Ambil protein dan kalsium secukupnya.
+ Bertangas (Sauna di bahagian bawah badan)
+ Ambil extra fiber sehingga 30g sehari (kalau tak sempat nak makan banyak sayur dan buah)

Untuk maklumat lanjut dan urusan pembelian boleh hubungi saya di Wassap 017-3065200, Mariah_Smile.




Sunday, November 23, 2014

Gatal ulat bulu hilang sapu cream herbal blend

Hari Rabu hari tu kami bertiga kene serangan ulat bulu. Terseksa sekejap. Satu badan gatal2. Husband gatal2 kat bahu je. Yang paling kesian bila si kecil yang teruk kene ulat bulu, kat private part pulak tu.

Macam biasa bila husband balik keje.. Nak dinner.. Farah nangis sebab kencing so saya tukar lampin dia. Saya riba dia dan pakaikan baju tidur warna biru. Pastu dia nangis lagi. Saya bagi susu dan bawa ke bilik. Tapi dia tak nak tidur. Nangis dan nangis.

Tiba2 saya gatal. Gatal sangat. Saya pas Farah pada husband. Saya garu tangan dua2 belah. Pastu badan, leher, tengkuk.. kaki pun gatal.. Ape kene pulak ni. Alergik kerang lagi ke? Tapi kerang yang makan semalam elok je Takkan sekarang baru gatal. Saya buh cream Herbal Blend. Still gatal sikit tapi kena bertahan la dari menggaru..

Farah dok nangis je. Ape kene la pulak kan.. Terdetik nak bukak pampers. Bila bukak je merahhhh sebelah punggung dia. Ya Allah, ape kene pulak ni. Terus cuci punggung dia. Die nangis memang non stop. Sambil lap badan dia saya fikir nak buh ape.. Ada cream herbal blend dan minyak anugerah.. Mane satu nak bubuh ni.

Husband cek pampers Farah yang tadi, rupanya ada ulat bulu kat tepi tu. Macam mana pulak ulat bulu tu masuk pampers kan. Takkan la masa pakaikan tadi saya tak nampak? Dah lap saya tekad nak buh cream herbal blend. Dalam hati saya tawakkal pada Allah. Dah siap sapu kat punggung sambil selawat terus saya dukung Farah tanpa pakaikan baju dan pempers. Tiba2 dia diam, berhenti nangis. Alhamdulillah. Mungkin sebab rasa sejuk cream tu melegakan dia..

Tak lame lepas tu saya pakaikan dia pampers, baju pink dan seluar. Farah tidur macam biasa. So husband pergi latihan Cempuling. Saya buat kerja di laptop. Bila husband balik sebelum tidur cek Farah, merah badan dia. Leher pun. Ape kene la pulak kan. Tapi Farah tidur je dari tadi, tak de pun nangis ke, bunyi2 ke.. Farah tidur biasa la sampai baju terselak.
Sambil sapu cream herbal blend sambil fikir punca. Baru teringat ada bawak Farah tidur situ tadi dengan baju biru.. Dah setel husband dukung Farah yang nyenyak tidur, saya lak tukar cadar, tukar sarung bantal yang mungkin kene miang ulat bulu tu... Subuh tu cek lagi badan Farah, dah kurang sikit merah. So saya tukarkan baju dia dan sapu lagi cream. Alhamdulillah sekarang Farah dah pulih dari bengkak.

** Betulla kene tawakkal dulu sebelum usaha. Memang beberapa hari sblm tu dok fikir tawakkal dulu ke usaha dulu yang sebenarnya. Tawakkal tu kita serah bulat2, betul2 serah urusan tu pada Allah. Mintak Allah tolong. Pastu baru buat pekerjaan tu a.k.a usaha.
** Cream Herbal blend perlu sentiasa ada terutama di saat2 kecemasan.. 

Alhamdulillah kat rumah ni ada herbal blend. Dalam stor ada lagi 2-3 tiub lagi rasanya. Sape nak boleh pm/wassap Mariah_Smile 017-3065200

Saturday, November 22, 2014

Seksa bila semput atau asma teruk

Mempunyai masalah semput atau asma yang teruk?
Semput atau asma sehingga nak jalan payah, mandi pun semput. Kalau ada batuk teruk, kahak banyak lagi la seksa kan. Bila semput atau asma datang kene rehat. kadang-kadang 1 jam baru boleh bernafas dengan okey.
Boleh ambil set asma utk dewasa iaitu Omega dan ESP. Untuk kanak2 setahun ke atas boleh berikan Omega dan Meal Shakes.
Ramai orang yang semput/ asma dah cuba dan ramai yang semakin pulih. Salah seorangnya ayah kawan saya ni, Nur Zahidah. Alhamdulillah, saya doakan semoga Intan dan ayah Nur Zahidah sembuh dari asma.
Fresh lagi testimoni ni taw.. 

Mariah_smile 017-3065200

Friday, November 21, 2014

Duit bonus buat beli laptop baru

Duit bonus masuk nanti u all nak beli apa?
Saya nak beli...... em, rasa macam tak nak la beli apa2.

Kawan saya ni siap beli laptop baru dengan duit bonus shaklee..
Hm, laptop ni dah uzur jugak.. adakah ni alasan untuk beli laptop baru? hahaha..
Tak nak la.. Saya nak masukkan dalam Tabung Haji mak ayah buat tunaikan umrah/haji nanti.

Oh, duit bonus tu terpulang la pada u all nak belanjakan macam mana..
Dah duit u all kan..
Ber 'u all' pulak hari ni okey, seronok hihi 

Best jadi ahli ni taw u all.. sbb dpt:
- beli dgn harga ahli.
- beli brg promosi dgn harga bawah dr harga ahli.. Ni kalo u all share beli dlm group. Murah sgt2.. u all jimat banyak kat sini. Exclusive utk ahli ahli ahli dan ahli je.
- berpeluang dpt cash bonus bila point brg lebih 150 uv dlm 1 bulan. Tak semestinya buat bisnes baru dpt bonus. Bila beli brg utk mkn sendiri pun leh dpt bonus.
Cth: vivix tu point dia 118 uv.. Just tambah 32uv dah boleh dpt bonus.. Makin bnyk uv makin bnyk la bonus u all.
- kalo minat nak buat bisnes akan diajar step2 nya melalui wassap, telegram, fb.. Tengah2 mlm pun boleh belajar. Xyah nak make up, pakai tudung, start kereta.. Golek2 sblm mata pejam pun ade je input yg kawan2 share dlm group.
-ada bonus kereta, bonus intensif dll kejutan menanti..
- dpt jumpa org2 yg hebat, org2 yg positif..
Ni pun dah panjang.. Banyak lg nak citer..
Mariah_smile 017-3065200

Thursday, November 20, 2014

Produk penjagaan kesihatan terbaik untuk semua

Kami ingin membantu remaja, wanita, ibu hamil, ibu berpantang dan juga kaum adam untuk mendapatkan produk penjagaan dan kesihatan yang terbaik drpd hujung rambut hingga hujung kaki. 

Produk- produk Nawal membantu mencari penyelesaian khasnya bagi mengatasi masalah berikut:

√ Jeragat, jeragat, kulit kusam, tona tidak sekata, jerawat pasir, parut jerawat

√ Gatal-gatal pada kulit, ruam hamil, jangkitan fungus/ kulat, parut ruam semasa hamil

√ Masalah keputihan (discharge), lendiran cecair busuk dlm saluran miss v, masalah bau yg tidak menyenangkan, masalah gatal pada miss v

√ tona kulit gelap dan tak seimbang di celah peha, siku, leher, lengan, dan pinggul anda, tekstur kulit kasar dan berkerak, parut kesan drpd demam campak dll

√ produk herba mandian, lulur, minyak aromaterapi khasnya untuk keperluan butik spa kecantikan

√ mengurangkan stress, mendapatkan tidur berkualiti dan lebih lena, membuang angin, melancarkan perjalanan darah, mengatasi masalah sakit senggugut, mengatasi masalah haid tak lancar

√ mencerahkan kulit dan menggebukan kulit, membuang sel kulit mati, menghaluskan dan melembutkan kulit

√ mewangikan miss v anda......shyyy...! (Untuk yang dah berkahwin sahaja)

√ menghilangkan stretchmark dgn mudah semudah sapuan losen sahaja

√ menurunkan berat badan anda, membakar lemak dan mengembalikan badan langsing spt anak dara semudah sapuan losen

√ membentuk figure tubuh anda menjadi lebih kemas dan ramping, pinggul terangkat dan terbentuk kemas

√ membantu ibu-ibu lepas bersalin mendapatkan keperluan berpantang disini, one stop centre, lengkap sempurna untuk mengembalikan kesihatan, kecantikan dan kelangsingan anda secepatnya.

Anda berminat? Jom dapatkan segera.....!! Wassap 017-3065200.

Wednesday, November 19, 2014

Losyen masalah parut dan strechmark

Assalamualaikum..hari ni nak cerita pasal losyen yang amat istimewa. Formulasi khas utk atasi masalah parut dan juga stretchmark

Kalau biasa ibu2 hamil ni mesti risau kan nampak perubahan demi perubahan kat perut. Perut meregang kemudian timbul plak garisan kasar dan halus2, pastu plak menjadi gatal-gatal. Ibu pun tak tahan asyik menggaru saja. Padahal tak sedar garuan tu boleh meninggalkan kesan parut yg lebih teruk. 

Memanglah itu antara pengalaman yg mesti dilalui oleh seorg ibu, tp tak semestinya ibu harus membiarkan je semua tu kan? So why not kalau sekarang dah ada kaedah lebih mudah nak atasi so gunakan saja..soal harga? Memang langsung tak mahal, semurah rm34.90 sm, rm37.90 ss.

Anda Sedang hamil?
Mempunyai masalah ruam kulit?
Timbul tompokan warna tak sekata especially di leher?
Kulit sensitif kepada kegatalan?
Perut semakin membesar dan meregang so perut selalu berasa gatal tak selesa?

Perhatian!! Jikalau sis alamai situasi di atas, please jangan menggaru ya! Jangan....!! Coz garuan hanya akan memburukkan lagi kulit anda. Perubaham hormon ibu hamil mmg sesetengahnya akan menyebabkan simptom di atas.

Apa yg sis harus lakukan skrg adalah gunakan Losyen khas utk merawat masalah kulit sis akibat tindakbalas hormon ibu hamil. Losyen istimewa Nawal REPAIRING BEAUTY LOTION dgn kombinasi 6 bahan aktif termasuklah:

Kolagen rumpai laut (gred aaa, color purple)
Vitamin a
Vitamin c
Vitamin e
Glutathione
Aloe vera

Kesemua bahan aktif berikut diproses menjadikan 1 losyen istimewa merawat kesemua masalah tersebut dan menjadikan kulit ibu lebih baik, lembut, warna sekata dan seimbang. Tiada lagi masalah tompokan kulit gelap di pinggul, malah leher sis. Suami pun lebih gembira melihat perubahan kulit sis nanti.

Kilang kami bertaraf GMP, muslim dan bumiputera, dan sememangnya berdaftar dgn KKM. Penggunaan yg konsisten mampu memberikan sis kesan yg sgt baik seawal 2 minggu.

Tunggu....!! Bukan tu saja tau, losyen ni jg mampu merawat parut. Menyamarkan parut2 lama dan mampu memberi nafas baru. Biasanya ruam2 hamil tersebut kalau tak dirawat akan menyebabkan ibu berparut dan kesannya sgt lama utk dihilangkan. Losyen ini mampu membantu atasi masalah tersebut.

Losyen ini jg bagus utk whitening. Apa yg penting kena selalu pakai tiap hari ya. Nak kesan lebih cepat? Pakailah bersama Collagen Soap kami. In Shaa Allah kesan lebih bagus menanti.

Ramai agen kami menggelarnya sbg losyen anti stretchmark, sbb dia mmg sgt membantu menghilangkan stretchmark seawal 2 minggu shj.


Apa tunggu lagi? Hubungi wassap 017-3065200 sekarang!

Simptom fibroid yang perlu wanita tahu

Biasanya wanita yang mengalami fibroid rahim tidak mengalami sebarang kesakitan dan 75% daripada mereka tidak mengetahuinya.- Utusan Malaysia, Selasa, 04/06/2013

Simptom Fibroid yang perlu wanita tahu:
>>Pendarahan vagina yang teruk
>>Rasa tidak selesa di pelvik
>>Sakit pada pelvik
>>Masalah pundi-pundi kencing
>>Rasa tidak selesa atau sakit ketika hubungan kelamin  - Utusan Malaysia, Selasa, 13/03/2012
Penerangan lanjut klik sumber dari KKM di: http://www.myhealth.gov.my/…/164-artik…/2948-simptom-fibroid

Bagaimana sel kanser boleh membiak beranak pinak?
Ok, sangat menakutkan di situ.. Bagaimana Vivix boleh membantu? Vivix membaiki sel sehingga ke DNA.. 

 Vivix dibuat daripada tumbuh-tumbuhan dan mengandungi bahan aktif berikut:
Purple carrot! Tahu tak purple carrot adalah carrot paling bagus dan asli.
Vivix juga dikenali sebagai tonik ajaib dan insyaAllah berkesan untuk kesihatan anda!


Maklumat lanjut atau pembelian boleh hubungi Mariah_smile wassap 017-3065200



Tuesday, November 18, 2014

Vivix tonik ajaib petua sembuh dari fibroid

Pagi tadi tiba2 kawan saya tanya, vivix boleh ubatkan fibroid tak? Erk, terkedu saya.. Kenapa pulak kawan saya ni, sakit ke? Rupanya kawan saya tanya untuk officemate nya.. 

"Semalam dia pergi cek ada fibroid 2 ketul. Dua2 dalam 3cm. Alkisahnya dulu beliau memang dah ada fibroid, lepas makan Sxxxxxx jadi kecut.. Ingatkan dah sembuh, tapi semalam cek jadi balik."

"Tapi tak pastila lepas makan Sxxxxxx jadi kecut atau tu effect ubat doktor untuk berhentikan darah"

"Doktor pulak suggest operate buang fibroid sekali dengan buang rahim. Lagipun umurnya dah 40. Anak pun dah besar2 dah"

Sedih pulak jadinye.. Terus la saya suggest Vivix. Vivix ni antikanser. InsyaAllah boleh sembuhkan fibroid sebab Vivix ni membaiki sel sehingga ke DNA. Tak salah kita nak ikhtiar kan.

Ramai yang sembuh dari fibroid, kanser paru2, strok, darah tinggi, kencing manis dll selepas guna Vivix. Antaranya:
Sebotol vivix boleh tahan sehingga sebulan setengah. Sungguh menjimatkan jika nak dibandingkan dengan khasiatnya yang banyak.
Berminat nak ikhtiar dengan Vivix? Sangat murah jika dibandingan dengan jus2 yg lain.
Hubungi saya Mariah_smile, wassap 017-3065200
Free postage ;)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design By Nurul Aini | For ~~ 2013 ©| Resolution: 1366 x 768px | Best View: Google Chrome