Sunday, November 23, 2014

Gatal ulat bulu hilang sapu cream herbal blend

Hari Rabu hari tu kami bertiga kene serangan ulat bulu. Terseksa sekejap. Satu badan gatal2. Husband gatal2 kat bahu je. Yang paling kesian bila si kecil yang teruk kene ulat bulu, kat private part pulak tu.

Macam biasa bila husband balik keje.. Nak dinner.. Farah nangis sebab kencing so saya tukar lampin dia. Saya riba dia dan pakaikan baju tidur warna biru. Pastu dia nangis lagi. Saya bagi susu dan bawa ke bilik. Tapi dia tak nak tidur. Nangis dan nangis.

Tiba2 saya gatal. Gatal sangat. Saya pas Farah pada husband. Saya garu tangan dua2 belah. Pastu badan, leher, tengkuk.. kaki pun gatal.. Ape kene pulak ni. Alergik kerang lagi ke? Tapi kerang yang makan semalam elok je Takkan sekarang baru gatal. Saya buh cream Herbal Blend. Still gatal sikit tapi kena bertahan la dari menggaru..

Farah dok nangis je. Ape kene la pulak kan.. Terdetik nak bukak pampers. Bila bukak je merahhhh sebelah punggung dia. Ya Allah, ape kene pulak ni. Terus cuci punggung dia. Die nangis memang non stop. Sambil lap badan dia saya fikir nak buh ape.. Ada cream herbal blend dan minyak anugerah.. Mane satu nak bubuh ni.

Husband cek pampers Farah yang tadi, rupanya ada ulat bulu kat tepi tu. Macam mana pulak ulat bulu tu masuk pampers kan. Takkan la masa pakaikan tadi saya tak nampak? Dah lap saya tekad nak buh cream herbal blend. Dalam hati saya tawakkal pada Allah. Dah siap sapu kat punggung sambil selawat terus saya dukung Farah tanpa pakaikan baju dan pempers. Tiba2 dia diam, berhenti nangis. Alhamdulillah. Mungkin sebab rasa sejuk cream tu melegakan dia..

Tak lame lepas tu saya pakaikan dia pampers, baju pink dan seluar. Farah tidur macam biasa. So husband pergi latihan Cempuling. Saya buat kerja di laptop. Bila husband balik sebelum tidur cek Farah, merah badan dia. Leher pun. Ape kene la pulak kan. Tapi Farah tidur je dari tadi, tak de pun nangis ke, bunyi2 ke.. Farah tidur biasa la sampai baju terselak.
Sambil sapu cream herbal blend sambil fikir punca. Baru teringat ada bawak Farah tidur situ tadi dengan baju biru.. Dah setel husband dukung Farah yang nyenyak tidur, saya lak tukar cadar, tukar sarung bantal yang mungkin kene miang ulat bulu tu... Subuh tu cek lagi badan Farah, dah kurang sikit merah. So saya tukarkan baju dia dan sapu lagi cream. Alhamdulillah sekarang Farah dah pulih dari bengkak.

** Betulla kene tawakkal dulu sebelum usaha. Memang beberapa hari sblm tu dok fikir tawakkal dulu ke usaha dulu yang sebenarnya. Tawakkal tu kita serah bulat2, betul2 serah urusan tu pada Allah. Mintak Allah tolong. Pastu baru buat pekerjaan tu a.k.a usaha.
** Cream Herbal blend perlu sentiasa ada terutama di saat2 kecemasan.. 

Alhamdulillah kat rumah ni ada herbal blend. Dalam stor ada lagi 2-3 tiub lagi rasanya. Sape nak boleh pm/wassap Mariah_Smile 017-3065200

0 000 org yg bertuah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design By Nurul Aini | For ~~ 2013 ©| Resolution: 1366 x 768px | Best View: Google Chrome