Tuesday, January 27, 2015

Penyakit kulit Psoriasis

Pernah dengar tak pasal penyakit kulit yang namanya Psoriasis? Saya baru dengar dan tahu hari ni. Nasib baik penyakit ni tak berjangkit. Saya nak share satu kisah berkaitan Psoriasis. Kisah ni saya copy dari Master Zura Betty.

-------Kalau dilihat pada keadaan beliau pada luaran.. Tiada siapa sangka yang dia menderita menahan penyakit kulit Psoriasis ini.. Hampir keseluruhan badan diserang kecuali muka dan tapak tangan..

Dan paling menyedihkan.. beliau pernah ditahan wad dan keadaan memang agak kritikal.. Seluruh tubuh bersalin kulit. Tak boleh kena sedikit pun cahaya. Memang kesian.. Dan lebih menyedihkan masa tu doc kata U ada peluang 50-50 sahaja.. Allahuakbar..

Entah bagaimana tiba-tiba dia whatsap saya dan beritahu ingin cuba VIVIX. Maybe dia tahu tentang vivix ni dari pembacaan atau sebagainya. Sebab saya tak pernah cerita DIRECT pada beliau pasal Vivix ni pun..

Pertama dia memilih Vivix sebab tak sanggup lagi menelan ubat hospital yang menurut beliau kesannya lebih kurang macam dikimo. Habis rambut gugur, kuku pecah,badan membengkak.

Alhamduliah..5 hari dari kesan percubaan VIVIX.. bengkaknya semakin menyusut.. Kulit baru mula tumbuh sedikit demi sedikit. Dan semakin banyak perubahan positif ke atas kesihatan beliau.
Dan kini telah masuk botol ke tiga beliau dengan vivix.

Walaupun kulitnya masih lagi merah.. Tapi keadaan kesihatan beliau semakin baik.. Psoriasis bukan satu penyakit yang boleh terus dirawat 100%.. Ianya mengambil masa.. Kena sabar dan konsisten.. Dengan izin Allah.. insyaAllah tiada yang mustahil..

Maaf saya x boleh kongsikan gambar beliau di sini atas sebab-sebab tertentu ~ Master Zura Betty, www.naluriibu.com-----
psoriasis2
Psoriasis tu ialah keadaan kulit yang tak normal (kulit menebal lebih cepat dari kulit yang normal). Tapi jangan risau sebab tak berjangkit. Kawasan yang biasa kena Psoriasis ialah kulit kepala, lutut dan siku tetapi boleh juga menjangkiti pada bahagian badan lain termasuk kuku dan tulang.

Errr.. Ngeri la pulak kan.. Selanjutnya boleh baca di <<SINI>> Alhamdulillah kesihatan beliau makin pulih. Alhamdulillah juga vivix dapat membantu beliau dengan izin Allah. Nak tahu lebih lanjut mengenai vivix boleh hubungi saya di [SMS/WASSAP 017-3065200].

0 000 org yg bertuah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design By Nurul Aini | For ~~ 2013 ©| Resolution: 1366 x 768px | Best View: Google Chrome