Friday, January 9, 2015

Penyakit tak boleh makan Shaklee

Semua orang tahu Shaklee disahkan halal. Tapi, ada keadaan yang DIHARAMKAN PENGAMBILAN SHAKLEE. Maksudnya jika anda menghidap penyakit tertentu, anda tak boleh makan sembarangan vitamin di pasaran termasuklah sebahagian vitamin yang dikeluarkan oleh Shaklee

Ingat ye, SEBAHAGIAN VITAMIN SAHAJA. Vitamin yang berkaitan dengan penyakit tersebut sahaja. Maksudnya vitamin yang takde kaitan boleh makan, malah sangat bagus untuk kesihatan anda.. Vitamin yang boleh membahayakan kesihatan sahaja tak boleh..

Macam mana nak tahu? Rujuk doktor dahulu untuk memastikan penyakit anda, makanan apa yang anda tak boleh makan dll.. Beritahu consultan Shaklee anda bahawa anda ada mengidap penyakit sekian2.. Dan tak boleh makan sekian2.. Jadi consultan akan mengesyorkan vitamin yang anda boleh makan sahaja.

Berikut adalah panduan.. SEKIRANYA ANDA:-

1) SLE
– Pengidap SLE TIDAK BOLEH mengamalkan supplemen Alfalfa dan juga Vitalea. Dalam Vitalea juga mengandungi sedikit campuran Alfalfa. Jika anda mahu juga mengambilnya sebagai Multivitamin dan Multimineral anda, anda perlu mendapatkan nasihat dari doktor terlebih dahulu.

2) G6PD
– Bagi anda yang menyusukan anak dan anak anda mengalami masalah G6PD, anda juga tidak boleh mengambil supplemen Alfalfa. Anda boleh menggantikan Alfalfa dengan supplemen yang lain untuk alternative kepada milk booster.

3) THALASEMIA
– Pengambilan iron yang berlebihan oleh pesakit thalasemia boleh memudaratkan diri mereka. Jadi, pesakit thalasemia TIDAK BOLEH mengambil supplemen Vitalea kerana Vitalea telah diformulasikan dengan tambahan IRON di dalamnya.

4) HYPERTHYROID
– Pesakit Hyperthyoid tidak digalakkan mengambil iodine kerana kandungan iodine mereka yang sudah tinggi di dalam darah. Jadi supplemen yang tidak boleh diambil ialah Vitalea kerana di dalam Vitalea ada kandungan IODINE dan juga supplemen Alfalfa

5) HYPOTHYROID
– Pesakit Hypothyroid pula tidak boleh mengambil ESP kerana boleh menyebabkan kekurangan rembesan hormon thyroid dan tidak digalakkan mengambil carotomax sebab hormon thyroid diperlukan untuk tukar beta-corotene kepada vitamin A. Jadi, ia tidak memberikan apa-apa manfaat kepada pesakit.

Sebarang pertanyaan atau urusan pembelian produk boleh hubungi Mariah_Smile 017-3065200. 

0 000 org yg bertuah:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design By Nurul Aini | For ~~ 2013 ©| Resolution: 1366 x 768px | Best View: Google Chrome