Saturday, March 2, 2013

puting pedih semasa menyusu

Pernah mengalami puting pedih semasa menyusukan bayi? Menurut artikel INI, sakit puting payudara pada awal kelahiran adalah perkara normal, kemudian akan hilang sendiri. Tetapi sekiranya sakit puting atau nipple breast berlaku bukan ketika awal kelahiran, ianya adalah tidak normal dan perlukan lebih perhatian.

Instinct pertama sebagai seorang ibu - puting sakit sebab susu dah kurang ke?
Instinct kedua - puting sakit sebab mengandung lagi ke?
Instinct ketiga - puting sakit sebab salah pilih bra?
Instinct keempat - puting sakit sebab bayi tak hisap dengan betul?

Jawapannya ada dalam artikel tersebut. Sesuaikan dengan keadaan diri dan ikutlah jalan penyelesaian yang disyorkan sekiranya mahu. Jom ikuti pengalaman lynn menyusukan anak ketika sedang hamil.

Lynn, tabahnya awak. Saya pun rasa nak marah2 je sebab sakit tapi akhirnya saya tukar kepada sebutan Allah, Allah, Allah.. moga Allah memberikan pahala yang berlipat kali ganda kepada kami ibu2 yang menyusukan dan semoga anak-anak kami menjadi khalifah yang sebenar2nya di muka bumi ini. Amiiiiiiiin..

1 000 org yg bertuah:

Unknown said...

hi salam..normal la ibu yg menyusu ada masalah puting luka kdg2 sampai melecet ..Alhamdulilah tak pernah kena lagi, ada juga kwn office saya cerita yg puting dia luka sbb baby suka gigit gigit masa menyusu tu.. ada org recommend suruh guna Pump It Milkbooster..1 set ada 3 jenis dlm tu , utk banyakkan susu pun ada..cara guna dia sapu2 je ingatkan supplement..InshaAllah boleh cuba nnti :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design By Nurul Aini | For ~~ 2013 ©| Resolution: 1366 x 768px | Best View: Google Chrome